fredag 29 januari 2010

Snöstorm

Precis när man började fundera lite över våren. Längta lite smått och så.
Nåste ha berott på att dikena (snövallarna) började bli sådär vårigt brun/grå dassiga...
Då slog den till - snöstormen!
Igår när jag skulle hem från jobbet såg jag inte mer än max 100 meter framför mig. Kan tyckas mycket, eller åtminstonde tillräckligt - men på motorvägen kändes det lite snålt måste jag säga...

Jag tog mig hem!
Under över alla under.
En rätt lång vägsträcka var avstängd med massa poliser som vinkade mig till en rejäl omväg. Men jag fick ju fortsätta i alla fall. Värre var det för alla långtradare och lastbilar. De fick vackert stå kvar och vänta. Så kan det bli när deras kollegor väljer att lägga sig i diken eller ställa sig över hela vägbanan. Hmpf!

Det som var mysko hände när jag nästan var ända hemma. Det var som att stänga av snöfallet med en knapp. På mindre än 50 meter så bara försvann allt snöande. Bakom mig vräkte det ner men framåt var det helt klart!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar