onsdag 27 januari 2010

Yoghurt ilska

Jag är inte särskillt petig av mig.
Faktiskt!
Lovar!
Men det stör mig en aning att jag handlar liter förpackningar av yoghurt men bara får ut 7-8 dl!
Kan inte hjälpa det.
Det är inte det att jag är snål.
Det är bara så jobbigt att handla och bära hem allt så jag skulle hemskt gärna få det jag betalt för.

Det är dessa tetror med skruvkork.
Mycket korkad lösning.
Funkar jättebra på lösare vätskor, som juice och säkert skulle det funka super med mjölk.
Problemet med yoghurt är att det är så pass trögflytande att det inte går att få ut allt ur den idiotiska förpackningen!
Det ska vara om man klipper upp den, då kan man säkert skrapa ut allt.
Men då kommer man också att ha yoghurt överallt.
Garanterat!

Och vem får städa upp det?
Får nog fortsätta kasta förpackningar med hälften kvar i...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar