tisdag 25 maj 2010

Molningt värre

Det blåser rejält stundvis och det är stålgrå moln på himlen. Inte särskillt bra väder med andra ord.
Jag och barnen har varit ute och röjt lite i trädgården. Det är härligt vad de vill hjälpa till. Och ännu mer skoj att de faktiskt kan hjälpa till också. Just nu håller jag på att ta bort en blomster rabatt. Det är perfekt arbete för barnen att hjälpa till med. Eftersom att allt ska bort så kan de ju inte förstöra något;-)

Jag skulle göra i ordning blomlådor idag, det var i alla fall tanken. Jag hade tänkt mig tre lådor med pelargoner. Två röda och en vit. Super fint på altanen.
När vi köpte huset så köpte jag blomlådorna av säljaren. Perfekt storlek och antal till altanen och hon hade inte någon användning för dem dit hon skulle flytta. Nu är det så att jag inte har haft några blomlådor under de två sommrar som vi bott här, men i år ska de alltså fram. Men då finns det inga upphängningar. Bara lådorna och "korgarna" som de ska hänga i, men själva upphängningen finns inte! En hel del irriterat muttrande har hörts medans jag letat i hela huset. Så nu har jag gett upp och kommer att köpa nya istället. Alltså får blomlådorna vänta lite till

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar