måndag 1 mars 2010

Fönsterbyte

Mutter mutter...
HURRA!

Snacka om blandade känslor.

Det ska bli så skoj att få nya fönster i kåken. Helt klart mycket roligare än att renovera de gamla, med tre killar som springer runt benen på en. En omöjlig upgift skulle jag vilja säga.
Men nu slipper vi det tack och lov.

Det stora problemet är att det är mitt i smällkalla vintern.
HUR kan man bli så dum att man beställer fönsterbyte mitt i vintern?
HUR?

Jag behöver nog få huvudet undersökt.
Och maken med.
Det var en bra idé.
Jag skyller på maken.
Allt är hans fel, det är minsann han som bokat in det här vid en idiotisk tidpunkt på året!
Men självklart var det min brillianta idé att byta ut fönstren, bara inte vid den här tidpunkten.
Han behövde inte övertala mig eller tjata alls.
Nä då.
Inte mycket i alla fall.

Bara en liten övertalningskampanj på 6 månader.
Men det var INTE jag som bokade in fönsterbyte i mars minsan!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar