torsdag 3 juni 2010

Mitt i natten bloggning

Sista jag gör innan jag går och sussar med resten av familjen.

Jobbar och står i som vanligt, så jag hinner liksom inte blogga dagtid. Och borde väl inte göra det nattetid heller...

Idag (igår nu) fyllde maken år. Det blir massa tårta på kort tid för oss med min födelsedag, morsdag och hans födelsedag på 10 dagar. Men samtidigt är det skönt att få allt överstökat i ett svep. Oftast firar vi gemensamt av bekvämlighets skäl.

Det är en sån skillnad att fylla år som vuxen jämfört med att fylla år som barn. Den där förväntansfulla längtan man ser i barnens ögon. Tindrandet i barnens ögon när paketen kommer fram. Det stora i att få välja vad man ska äta till middag bara för att det är ens egen dag. Att få välja fika och tårtfyllning till kalasen. Önskelistan... Oj, oj, oj!

Det förvinner nånstans runt 20-25. Glädjen över att äntligen fylla år det vill säga. Mycket av tindrande i ögonen försvinner mycket tidigare än så är jag rädd. Efter 25 blir man bara äldre. Man blir inte längre tillräckligt gammal för att få göra olika saker.
Sorglit kan man tycka men sånt är livet.

Jobb igen i morgon. Bara att kravla sig upp ur sängen och klistra på ett leende på väg till jobbet. Ser fram emot en BRA dag på jobbet med massor av roliga inslag från kollegor och kunder!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar