tisdag 23 februari 2010

Brrrrrrr

Det är riktigt kallt ute! Ifall nån hade missat det...

-27° stod termometern i bilen på när jag kom hem igårkväll. Och det är inte mycket bättre nu!

Dessutom bjöd kun Bore på några nöflingor till, så vi inte tycker det fattas något!

Snacka om riktig vinter.
Det är mest klagomål på att det inte är samma vintrar som förr, att man inte har samma snömängder eller kyla.
Tro om klagosångerna är färre nu?
Knappast troligt.

Som tur ar behöver jag inte orora mig för spårbunden trafik som SL eller SJ, bor en bra bit från storstäderna och har inga närstående resplaner. Inte så vanligt att jag är glad över att jag inte har nån resa inbokad men den här gången känner jag nog att hemma är bäst.

Då jag bor i Norrland (södra delen men ändå) så är jag inte helt förvåndad över att det kommer snö. Ör heller inte helt förvånad över att det är minusgrader ute.
Men även jag måste tillstå att det är ovanligt mycket snö och ovanligt många riktigt kalla kalldagar.

Det räcker liksom nu!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar