lördag 6 februari 2010

LEDIG!!!

Hurra!

En hel helg!
Ledig - Jag!
Wow!

Skoj värre!

Vad som väntar denna helg är snöskottning.
För det snöar ju.
Hela vintern!
Ofantliga mängder!
Och aldrig verkar det sluta heller...
Det är bara temperaturen som växlar, mängden snö som faller verkar dock vara konstant. Tro om det hinner tina bort till sommarn. Som bekant är den ju inte överdrivet lång på dessa breddgrader...

Idag är det i alla fall dags att skotta av garage taket och taket över uteplatsen.
Vi (maken) har gjort det en gång i vinter men det är tydligen dags igen.
Själv skulle jag gärna hjälp till.
Om det gick att ta sig dit utan att använda stege det vill säga.

Det finns helt enkelt inte en chans att jag kliver upp på ett tak via en stege.
Jag får svindel och vill hålla i mig hårt när jag står på en stol!
Jag tar mig upp för stegen, det är inte ett problem.
Däremot kommer jag aldrig att släppa stegen en våning upp.
Kommer bara inte att hända.
Inte en chans!
Hellre får taken rasa.
Thats life liksom.

Alltså föll det på makens lott att skotta tak.
Om han inte hellre ser dem rasa, eller lejer nån att skotta.
No differens säger bara jag.
Så länge han inte förväntar sig sällskap alltså...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar