torsdag 4 februari 2010

SNÖ!!!

Man skulle kunna tro att det räcker nu.
Att det snöat tillräckligt för den här vintern. OCH för nästa!
Men icke.
Det vräker ner.
Utan uppehåll.

För att göra det ännu härligare så har vi inte fått skottat idag.
På hela dagen.
Inte en traktor i sikte...
Man kan undra varför.
Det lär ju snöa där de befinner sig också. (fyra hus bort...)
Men jag klagar inte .
Icke!
Bara snön är borta innan jag kommer hem imorgon.
Idag kom jag inte fram till huset utan fick parkera vid vägen, precis där uppfarten börjar.
Kommer det ingen traktor imorgon hittar jag nog inte igen uppfarten alls...

Vi har en uppfart till huset på ca 30-40 meter.
Det kanske inte låter så mycket men det har kommit en halvmeter med blöt snö. Och tro mig, då är det låååååångt. Det är också anledningen till att vi har lejt en traktor för snöröjning.
Idag är dock den stora frågan:

Vad kostar en snöslunga?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar