tisdag 16 februari 2010

"Ledig"

Frågan jag brukar få är om jag är "ledig" dan efter.
Saken är den att jag sällan är just ledig.
Jag vabbar.
Det är en viss skillnad.

Ledig, det är man när man inte måste ta något ansvar för någon eller något. När man kan slappa och endast ägna sig åt det man själv vill utan annat tvång.

Vabbar, det gör man med sjukt barn. En liten människa som ska underhållas mest hela tiden, som har krav och behov, som ser till att man inte alls kan ägna sig åt sina egna intressen särskillt mycket.

Lillebror har varit hemma i ett års tid nu så vi har våra rutiner de dagar jag är hemma med honom. Vi har vanan inne så att säga.

Imorgon blir båda barnen hemma, storebror är sjuk!
Var hos dagmamman idag och hade över 38° nu ikväll.
Imorgon blir jag definitivt inte ledig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar