onsdag 17 februari 2010

Nämen... - Det snöar!!!

Oj oj oj.

Inte helt ovanligt, jag vet. De flesta har nog fått nog av snön vid det här laget.
Men jag blickar framåt jag. Mot en snöfylld "sommar", en höst fylld av pulka åkning och att slippa längta efter den första snön nästa vinter.
På allvar!
Jag skojar inte (bara liiiiiite...)

Men skämt å sido.
Det kan inte vara mycket som fattas för att snön ska räcka över hela sommaren.

Min käre pappa talade minsann om att det bara är "halvsnöat" om ens det.
När första skaren ligger så har hälften snöat minsann, med andra ord är det lika mycket kvar...
Och än så länge har det inte varit nån skare.
Hmmmm.

Bondepraktikan stämmer i mångt och mycket, men visst kan det väl vara fel ibland?
Hoppet lever.

Barnen pratar om badstränder och pooler mest hela tiden så de har i alla fall vårkänslor.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar