måndag 19 april 2010

+/-

På plus sidan så skiner solen ute. Sååååå vackert vårväder att det bara spritter av vårkänslor i kroppen.
På minus sidan så lämnar snön en lervälling efter sig som sprids inte bara ute utan överallt inne. Och jag menar verkligen överallt.

På plus sidan så orkar jag inte bry mig i lera och slask inne när solen äntligen skiner ute.
Det väcker hopp om sommar i år med ;-)

Vad ska man säga.
Det blir ut och leka med barnen efter lunch.
Eller, de får leka medan jag städar på tomten.

Hoppar jag mellan pölarna på grusgången och leran i gräsmattan så kan jag säkert börja vårstäda den del av tomten som börjat tina fram. Det är ju nästan halva tomten som är framme nu.
Tyvärr är det den delen som ser ut som ett kalhygge efter att vi tog ner mastodont björkarna för några veckor sedan.

Men det kommer att bli så bra så.
Sa jag att solen skiner!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar