onsdag 21 april 2010

Midnattsbloggning

Dags att sussa.
Resten av familjen sover sött redan, bara mamma som är vaken. Känns bekant på nåt sätt, dja vu...;-)

Men nu ska jag också gå och träffa kudden, full dag imorgon.

Vi har en massa ärenden att uträtta jag och lillebror. Köpa domkraft till bilen bl annat.
Vet inte hur det gått till, men nån gång mellan byte till vinterdäck och nu så har domkraften bara försvunnit... Det är inget skämt heller...
Vi hade den i höstas, det vet vi bestämt. Dubbdäcken kom nämligen på. Men sedan är det ett töcken... Rådimma... Mörker... Hmmmm.....

Tänk Tänk Tänk.
alldeles som att det skulle funka då (fniss).

Vi har tittat i bilen, garaget, i huset - typ 4-5 gånger vardera.

Det enda som vi kan tänka oss nu är att den finns på skroten.
Maken skulle nämligen hjälpa min mamma byta till vinterdäck i höstas men hennes domkraft var paj. Man vevade och vevade men nada hände. Så vi kan ha provat med vår domkraft på hennes bil, men den ville inte passa riktigt.
Sedan packade vi undan verktyg och däck och det kan vara där det gick galet... Kanske...

Av olika anledningar hamnade hennes bil på skroten i början av året. Självklart tog hon inte ut domkraften eller tittade hur många som låg med reservhjulet. Varför skulle hon göra det?
Så vi misstänker att vår domkraft hamnade i hennes bil tillsammans med hennes egen.

Resultat: Jag ska ut och köra med dubbdäck i vårvärmen imorgon. Hoppas bara att eventuella poliser har förståelse för att jag måste inhandla domkraft för att kunna byta till sommar däck.

Känner mig rätt oskyldig trots allt, jag byter inte många däck jag. Det är mer makens avdelning, det och ihopplockning av verktyg och däck efteråt...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar