tisdag 6 april 2010

Påske som var

Påsken har kommit och gått.
Det blidde helt enkelt ingen påsk hos oss i år.

Kan låta konstigt att en småbarnsmamman säger så om en av de två stora barn högtiderna vi har. En hel låååång helg att pyssla med färger och äta en massa godis.
Mmmmmmm.
Men så vart det, nästan i alla fall.

Det förb... fönsterbytet är inte klart.
Lister ska bytas runt varenda fönster i hela kåken innan vi ens överväger att betala för eländet.
Det har till följd att hälften av möblerna står på snedden och den andra hälften är blockerad av den första. Ja, ni kan ju försöka tänka er det. Sedan innebär det ju att jag inte ens har en enda gardinstång i hela huset. Däremot har jag blå klisterlappar på alla fönster. Jätte snyggt - not!
Och för att göra helgen fullkomlig så har jag jobbat precis hela helgen, ja utom annandan då. Som att det räknas.

Barnen har självklart fått sina ägg, jag menar nån måtta får det ju vara. Men i övrigt så blev det inte nåt alls. Ingen påskbuffé och ingen påskmiddag. Vare sig här eller borta. Inget påskris och inga påskgardiner. Tragiskt, jag vet.

Liten tröst var att maken kom hem med blommor till mig i onsdags som jag fått lukta på och njutit av hela helgen. Varför? Bara för att jag verkade behöva det. Jag älskar honom av en anledning, så är det bara.

Nästa år ska vi inte ha hantverkare här mellan nyår och påsk. Så får det bli. Lika bra att spika det på en gång.
Nästa påsk ska jag ha påskris både inne och ute.
Vår gardiner och målade ägg.
Påskmiddag eller buffé.
Det SKA bli påsk hos oss med då

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar